geopolityka • gospodarka • społeczeństwo • kultura • historia • Białoruś • Estonia • Litwa • Łotwa • Mołdawia • Obwód Królewiecki • Ukraina • Trójmorze • Trójkąt Lubelski

Wiadomości

Zdjęcie: Pixabay

Włączenie Rail Baltica do szerszego projektu UE

Dodał: Andrzej Widera

19-07-2024 11:55


Spółka „RB Rail” opublikowała komunikat, z którego wynika, że ​​w czwartek weszło w życie zmienione rozporządzenie w sprawie europejskiej sieci transportowej (TEN-T), którego celem jest poprawa łączności, wydajności, odporności i zrównoważonego rozwoju europejskiej infrastruktury transportowej. Zgodnie ze zmienionym rozporządzeniem Rail Baltica stanowi część dwóch szlaków europejskiej sieci transportowej.

Oprócz korytarza Morze Północne-Bałtyk „Rail Baltica” jest również definiowana jako część korytarza Morze Bałtyckie – Morze Czarne – Morze Egejskie. Włączenie w dwa korytarze jest potwierdzeniem strategicznego znaczenia „Rail Baltica” w skali europejskiej, co w przyszłości będzie sprzyjało wspieraniu i pozyskiwaniu finansowania – zauważa spółka.

Nowe rozporządzenie TEN-T określa stopniowe terminy dla korytarzy - sieć bazowa do 2030 r., rozszerzona sieć bazowa do 2040 r. i sieć kompleksowa do 2050 r. W przypadku Rail Baltica rozporządzenie ułatwi dostępność funduszy UE na projekty kolejowe, zgodność ze standardami, takimi jak obowiązkowe wprowadzenie europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS) do 2030 r. (sieci podstawowe) i 2040 r. (sieci rozszerzone/nadrzędne).

Marko Kivila, prezes zarządu RB Rail, powiedział, że strategiczne znaczenie Rail Baltica rośnie, nie tylko ze względu na sytuację geopolityczną w Europie, ale także ze względu na rozbudowę korytarzy Jednolitej Europejskiej Sieci Transportowej i przyszłe połączenia z Ukrainą. "Projekt Rail Baltica zapewni silną podstawę do stworzenia nowego europejskiego korytarza gospodarczego i bezpieczeństwa. Współpraca i wsparcie między realizatorami projektu Rail Baltica a Ukrainą jest ważne dla wspólnego bezpieczeństwa nas wszystkich” - powiedział Kivila.

Ukraina z zadowoleniem przyjmuje oficjalne włączenie Rail Baltica do innego korytarza TEN-T rozciągającego się na Ukrainie, powiedział Anatolij Kucewol, ambasador Ukrainy na Łotwie. „Współpraca ta poprawi możliwości eksportowe dla wszystkich zaangażowanych krajów i wzmocni regionalną łączność, integrację i bezpieczeństwo. Oprócz korzyści gospodarczych, pośredni udział Ukrainy w Rail Baltica ułatwiłby jej integrację z istniejącymi europejskimi korytarzami transportowymi i uzupełniłby jej zaangażowanie w Inicjatywę Trójmorza” - powiedział ukraiński ambasador.


Źródło
Aby dostarczać Państwu rzetelne informacje zawsze staramy się je sprawdzać w kilku źródłach. Mimo to, w dzisiejszych trudnych czasach dla prawdziwych wiadomości, apelujemy, aby zawsze do każdej takiej informacji podchodzić krytycznie i z rozsądkiem, a takze sprawdzać na własną rękę. W razie zauważonych błędów prosimy o przysłanie informacji zwrotnych na adres email redakcji.
Jeżeli chcecie Państwo wesprzeć naszą pracę, zapraszamy do skorzystania z odnośnika:

Informacje

Media społecznościowe:
Twitter
Facebook
Youtube
Spotify
redakcja [[]] czaswschodni.pl
©czaswschodni.pl 2021 - 2024