geopolityka • gospodarka • społeczeństwo • kultura • historia • Białoruś • Estonia • Litwa • Łotwa • Mołdawia • Obwód Królewiecki • Ukraina • Trójmorze • Trójkąt Lubelski

Wiadomości

Zdjęcie: Pixabay

Włączenie Rail Baltica do szerszego projektu UE

Dodał: Andrzej Widera

19-07-2024 11:55


Spółka „RB Rail” opublikowała komunikat, z którego wynika, że ​​w czwartek weszło w życie zmienione rozporządzenie w sprawie europejskiej sieci transportowej (TEN-T), którego celem jest poprawa łączności, wydajności, odporności i zrównoważonego rozwoju europejskiej infrastruktury transportowej. Zgodnie ze zmienionym rozporządzeniem Rail Baltica stanowi część dwóch szlaków europejskiej sieci transportowej.

Oprócz korytarza Morze Północne-Bałtyk „Rail Baltica” jest również definiowana jako część korytarza Morze Bałtyckie – Morze Czarne – Morze Egejskie. Włączenie w dwa korytarze jest potwierdzeniem strategicznego znaczenia „Rail Baltica” w skali europejskiej, co w przyszłości będzie sprzyjało wspieraniu i pozyskiwaniu finansowania – zauważa spółka.

Nowe rozporządzenie TEN-T określa stopniowe terminy dla korytarzy - sieć bazowa do 2030 r., rozszerzona sieć bazowa do 2040 r. i sieć kompleksowa do 2050 r. W przypadku Rail Baltica rozporządzenie ułatwi dostępność funduszy UE na projekty kolejowe, zgodność ze standardami, takimi jak obowiązkowe wprowadzenie europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS) do 2030 r. (sieci podstawowe) i 2040 r. (sieci rozszerzone/nadrzędne).

Marko Kivila, prezes zarządu RB Rail, powiedział, że strategiczne znaczenie Rail Baltica rośnie, nie tylko ze względu na sytuację geopolityczną w Europie, ale także ze względu na rozbudowę korytarzy Jednolitej Europejskiej Sieci Transportowej i przyszłe połączenia z Ukrainą. "Projekt Rail Baltica zapewni silną podstawę do stworzenia nowego europejskiego korytarza gospodarczego i bezpieczeństwa. Współpraca i wsparcie między realizatorami projektu Rail Baltica a Ukrainą jest ważne dla wspólnego bezpieczeństwa nas wszystkich” - powiedział Kivila.

Ukraina z zadowoleniem przyjmuje oficjalne włączenie Rail Baltica do innego korytarza TEN-T rozciągającego się na Ukrainie, powiedział Anatolij Kucewol, ambasador Ukrainy na Łotwie. „Współpraca ta poprawi możliwości eksportowe dla wszystkich zaangażowanych krajów i wzmocni regionalną łączność, integrację i bezpieczeństwo. Oprócz korzyści gospodarczych, pośredni udział Ukrainy w Rail Baltica ułatwiłby jej integrację z istniejącymi europejskimi korytarzami transportowymi i uzupełniłby jej zaangażowanie w Inicjatywę Trójmorza” - powiedział ukraiński ambasador.


Źródło
Bardzo dziękujemy za kolejne wpłaty! Już tylko 710 zł brakuje do naszej opłaty rocznej za serwer. Lista darczyńców. Jednocześnie nadal szukamy potencjalnych inwestorów naszego projektu, który wykracza daleko poza branżę medialną. Zapraszamy do kontaktu.
Aby dostarczać Państwu rzetelne informacje zawsze staramy się je sprawdzać w kilku źródłach. Mimo to, w dzisiejszych trudnych czasach dla prawdziwych wiadomości, apelujemy, aby zawsze do każdej takiej informacji podchodzić krytycznie i z rozsądkiem, a takze sprawdzać na własną rękę. W razie zauważonych błędów prosimy o przysłanie informacji zwrotnych na adres email redakcji.

Informacje

Media społecznościowe:
Twitter
Facebook
Youtube
Spotify
redakcja [[]] czaswschodni.pl
©czaswschodni.pl 2021 - 2024