geopolityka • gospodarka • społeczeństwo • kultura • historia • Białoruś • Estonia • Litwa • Łotwa • Mołdawia • Obwód Królewiecki • Ukraina • Trójmorze • Trójkąt Lubelski

Wiadomości

Zdjęcie: Pixabay

Nowe straty sankcyjne przewoźników w Obwodzie Królewieckim

Andrzej Widera

21-06-2024 09:55


Międzynarodowi przewoźnicy cargo z obwodu królewieckiego oszacowali szkody spowodowane sankcjami i trudnościami logistycznymi na dziewięć miliardów rubli (ok. 410 mln zł). Takie szacunki znajdują się w liście otwartym grupy inicjatywnej do pełniącego obowiązki gubernatora Aleksieja Biesprozwannych. To już nie pierwszy taki list przewoźników do władz.

Z dokumentu wynika, że ​​w 2022 roku w regionie zarejestrowanych było ponad 1800 przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu towarowego. W czerwcu 2024 r. ich liczba spadła do 1342. W ciągu ostatniego roku ponad 300 przedsiębiorstw zbankrutowało lub zostało zamkniętych. Sprzedano lub wycofano z eksploatacji ponad trzy tysiące pojazdów. Z pisma wynika, że ​​ponad cztery tysiące osób straciło stałe źródło dochodu lub zostało zmuszonych do zmiany pracy, a ponad dwa tysiące kolejnych osób może zostać bezrobotnymi.

Przewoźnicy zauważyli także, że w obwodzie królewieckim nie ma wsparcia dla branży międzynarodowego drogowego transportu towarowego. „Prosimy o zainicjowanie opracowania działań wspierających międzynarodowych przewoźników drogowych obwodu królewieckiego w związku z ograniczeniem tranzytu przez Litwę” – przedstawiciele grupy inicjatywnej zwrócili się do pełniącego obowiązki gubernatora.

Przypomnijmy, że w maju 2023 roku, w podobnym liście adresowanym do ówczesnego wiceministra transportu Federacji Rosyjskiej, przewoźnicy z eksklawy, szacowali straty wynikające z wpływu unijnych sankcji na 2,3 mld rubli (ok. 123 mln zł), natomiast ówczesny gubernator Anton Alichanow mówił, że obwód królewiecki traci miesięcznie 900-980 mln rubli (ok. 44 - 48 mln zł)  z powodu ograniczeń tranzytowych przez Litwę.

W nawiązaniu do ostatnich ciągłych kłopotów logistycznych rosyjskiej eksklawy, warto odnotować, że armatorzy w typowy dla siebie sposób podchodzą do wypełniania warunków rządowego wsparcia finansowego dla transportu morskiego. Na linię Petersburg-Królewiec przypłynął kontenerowiec  Fesko Navarin (707 TEU), który zamiast wzmocnić flotę obsługującą region, ma tylko zastąpić mniejszy statek Fesko Nagaevo o ładowności 508 TEU. Niemniej według armatora wolumen transportu rośnie, co jednak nadal nie rozwiązuje zasadniczych problemów logistycznych regionu.


Źródło
Bardzo dziękujemy za kolejne wpłaty! Już tylko 710 zł brakuje do naszej opłaty rocznej za serwer. Lista darczyńców. Jednocześnie nadal szukamy potencjalnych inwestorów naszego projektu, który wykracza daleko poza branżę medialną. Zapraszamy do kontaktu.
Aby dostarczać Państwu rzetelne informacje zawsze staramy się je sprawdzać w kilku źródłach. Mimo to, w dzisiejszych trudnych czasach dla prawdziwych wiadomości, apelujemy, aby zawsze do każdej takiej informacji podchodzić krytycznie i z rozsądkiem, a takze sprawdzać na własną rękę. W razie zauważonych błędów prosimy o przysłanie informacji zwrotnych na adres email redakcji.

Informacje

Media społecznościowe:
Twitter
Facebook
Youtube
Spotify
redakcja [[]] czaswschodni.pl
©czaswschodni.pl 2021 - 2024