geopolityka • gospodarka • społeczeństwo • kultura • historia • Białoruś • Estonia • Litwa • Łotwa • Mołdawia • Obwód Królewiecki • Ukraina • Trójmorze • Trójkąt Lubelski

Wiadomości

Zdjęcie: Pixabay

W litewskim Seimasie o Kolejach Litewskich

Dodał: Andrzej Widera

01-12-2022 15:32


Dzisiaj  Komisja Ekonomiczna z udziałem członków Komisji Przyszłości, Komisji Bezpieczeństwa Narodowego i Obrony litewskiego Seimasu przeprowadziła przesłuchania „W sprawie powiązań spółek kolejowych Grupy LTG z Rosją i Białorusią” zgodnie z procedurą kontroli parlamentarnej.

W przesłuchaniach wzięli udział minister transportu Marius Skuodis, wiceminister transportu Loreta Maskaliovienė, dyrektor generalny AB Lietuvos Geležinkeliai Egidijus Lazauskas, dyrektor firmy „Business Resilience” Edvinas Kerza, inni przedstawiciele ministerstwa i AB Lietuvos Geležinkeliai (LTG). Członkom komisji wyjaśniono, że zarządzanie ruchem kolejowym na Litwie zapewniają wyłącznie Koleje Litewskie, a wszystkie systemy zarządzania ruchem należą do LTG. Nie ma możliwości zdalnego połączenia z zarządzaniem systemem.

Na posiedzeniu poinformowano o flocie wagonów towarowych LTG, które obecnie są w Rosji. Według podanych danych, wagony LTG od 7 marca br. nie są wysyłane do Rosji i Białorusi. Następnie wstrzymano udostępnianie wszystkich wagonów należących do spółki do ogólnego użytku do załadunku i transportu zarówno na Białoruś i do Rosji, jak i do innych krajów w tranzycie przez te kraje. Wagony, które były wcześniej w Rosji, wracają na Litwę: przed wojną w Rosji było około 800 wagonów LTG, teraz jest ich 37, liczba ta jest dalej zmniejszana. Żaden z pozostałych 37 wagonów nie nadaje się do przewozu sprzętu wojskowego.

Kazys Starkevičius, przewodniczący sejmowej Komisji Ekonomicznej, podkreślił, że konieczne jest zminimalizowanie wszelkich połączeń kolei litewskich z systemami kolejowymi Rosji i Białorusi. Konieczna jest także rozbudowa i modernizacja infrastruktury publicznej kolei litewskich: torów, środków trakcyjnych i taboru oraz przyspieszenie ich integracji z sieciami kolejowymi Europy Zachodniej.


Źródło
Bardzo dziękujemy za kolejne wpłaty! Już tylko 710 zł brakuje do naszej opłaty rocznej za serwer. Lista darczyńców. Jednocześnie nadal szukamy potencjalnych inwestorów naszego projektu, który wykracza daleko poza branżę medialną. Zapraszamy do kontaktu.
Aby dostarczać Państwu rzetelne informacje zawsze staramy się je sprawdzać w kilku źródłach. Mimo to, w dzisiejszych trudnych czasach dla prawdziwych wiadomości, apelujemy, aby zawsze do każdej takiej informacji podchodzić krytycznie i z rozsądkiem, a takze sprawdzać na własną rękę. W razie zauważonych błędów prosimy o przysłanie informacji zwrotnych na adres email redakcji.

Informacje

Media społecznościowe:
Twitter
Facebook
Youtube
Spotify
redakcja [[]] czaswschodni.pl
©czaswschodni.pl 2021 - 2024