geopolityka • gospodarka • społeczeństwo • kultura • historia • Białoruś • Estonia • Litwa • Łotwa • Mołdawia • Obwód Królewiecki • Ukraina • Trójmorze • Trójkąt Lubelski

Wiadomości

Zdjęcie: Pixabay

Rozpoczęto budowę Rail Baltica na Łotwie

Dodał: Andrzej Widera

23-05-2024 08:10


Jak wczoraj donosiły media, trwają rozważania na temat finansowania całości projektu, tymczasem wczoraj, rozpoczęła się symbolicznie budowa głównej trasy kolei Rail Baltica na Łotwie,  o czym poinformowali przedstawiciele RB Rail, odpowiedzialnej za budowę linii kolejowej na Łotwie. Właściwe prace budowlane ruszą latem, po zakończeniu wylesiania części terenów.

„Łotwa osiągnęła kolejny kamień milowy w projekcie Rail Baltica, rozpoczynając budowę swojej głównej linii. 21 maja w Rydze zebrał się zespół Rail Baltica, przedstawiciele Komisji Europejskiej i partnerzy międzynarodowi z Francji, Włoch, Polski, Litwy i Estonii, z tej okazji, wysyłając wiadomości do przyszłych pokoleń za pośrednictwem kapsuły czasu, którą umieszczono na placu budowy” – czytamy w komunikacie RB Rail, spółki joint venture odpowiedzialnej za ten duży projekt infrastrukturalny.

Spółka joint venture ERB Rail JV, na zlecenie krajowego organu wykonawczego Rail Baltica na Łotwie - Eiropas Dzelzceļa līnijas - będzie nadzorować budowę około 230 km głównej linii kolejowej. Obejmuje to 175 obiektów inżynieryjnych, 11 przejść dla zwierząt, 42 wiadukty, 81 mostów drogowych i 32 mosty kolejowe.

To międzynarodowe konsorcjum, zarejestrowane na Łotwie, składa się z trzech wiodących europejskich firm inżynieryjnych i budowlanych specjalizujących się w budowie dróg, kolei, konstrukcji stalowych i dużych robót betonowych: Eiffage Génie Civil SAS (Francja), Budimex S.A. (Polska) i Rizzani de Eccher S.p.A. (Włochy).

Budowa będzie przebiegać etapami, poczynając od pierwszego etapu prac w regionie Bowska (Bauska) na południu Łotwy, w pobliżu Ekawy (Iecava), gdzie w przyszłości powstanie centrum utrzymania infrastruktury Rail Baltica. W tym roku ma powstać 150 km głównej linii Rail Baltica - we wszystkich trzech krajach bałtyckich - całkowita długość projektu wynosi 870 km. Rail Baltica będzie w pełni zelektryfikowaną, dwutorową linią kolejową o standardowej szerokości torów 1435 mm, wyposażoną w ERTMS (Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym) i zaprojektowaną zgodnie z europejskimi standardami. Dzięki prędkości projektowej wynoszącej 249 km/h, Rail Baltica znacznie skróci czas podróży między krajami bałtyckimi a głównymi miastami europejskimi.


Źródło
Bardzo dziękujemy za kolejne wpłaty! Już tylko 710 zł brakuje do naszej opłaty rocznej za serwer. Lista darczyńców. Jednocześnie nadal szukamy potencjalnych inwestorów naszego projektu, który wykracza daleko poza branżę medialną. Zapraszamy do kontaktu.
Aby dostarczać Państwu rzetelne informacje zawsze staramy się je sprawdzać w kilku źródłach. Mimo to, w dzisiejszych trudnych czasach dla prawdziwych wiadomości, apelujemy, aby zawsze do każdej takiej informacji podchodzić krytycznie i z rozsądkiem, a takze sprawdzać na własną rękę. W razie zauważonych błędów prosimy o przysłanie informacji zwrotnych na adres email redakcji.

Informacje

Media społecznościowe:
Twitter
Facebook
Youtube
Spotify
redakcja [[]] czaswschodni.pl
©czaswschodni.pl 2021 - 2024