Zdjęcie: Flickr
10-01-2023 12:51
Według firmy transportowej „Oboronlogistics” wzrasta wielkość przewozów ładunków promami do obwodu kaliningradzkiego. „W grudniu 2022 roku promy kolejowe Ambal, Bałtijsk, Marszałek Rokossowski i Generał Czerniachowski na linii Ust-Ługa-Bałtijsk dostarczyły do Kaliningradu 1395 wagonów (89 tys. ton ładunku, czyli o 2 tys. ton więcej niż w listopadzie). W sumie w 2022 roku promy dostarczyły do Kaliningradu 14 tysięcy wagonów (815 tysięcy ton ładunku)” – podała firma.
W grudniu 2022 roku statki do przewozu ładunków suchych Sparta i Sparta II w ciągu miesiąca dostarczyły ponad 20 tys. ton (o 4 tys. ton więcej niż w listopadzie). Łącznie w 2022 roku statki towarowe firmy Oboronlogistics przetransportowały na linii Ust-Ługa-Bałtijsk 140 580 ton.
Tymczasem w Kaliningradzkiej SSE pojawiła się nowa firma logistyczna Leo Logistic, która w organizację transportu morskiego planuje zainwestować ponad 292 mln rubli. Leo Logistic LLC jest własnością Konstantina Timochina i jest częścią grupy Baltic Express. Firma zajmuje się transportem drogowym.
Tutaj trzeba zauważyć, że pod koniec 2022 roku władze obwodu przeznaczyły środki pozyskane z Moskwy na zakup statków do obsługo tranzytu do obwodu kaliningradzkiego. Preferencyjne pożyczki zostały zatwierdzone dla spółek Leo Logistic, Morskaja Linia i Kaliningradzkie Przedsiębiorstwo Żeglugowe. Według gubernatora obwodu Antona Alichanowa zatwierdzono łącznie 42 wnioski, w tym trzy na zakup już zbudowanych, eksploatowanych statków klasy ro-ro, które powinny wzmocnić transport towarów do i z obwodu drogą morską. Obecnie na liniach między obwodami kaliningradzkim i leningradzkim pływa ponad 15 statków.