geopolityka • gospodarka • społeczeństwo • kultura • historia • Białoruś • Estonia • Litwa • Łotwa • Mołdawia • Obwód Królewiecki • Ukraina • Trójmorze • Trójkąt Lubelski

Wiadomości

Zdjęcie: Ferryshipingnews

Nowy projekt Avtotora i dalsze problemy z transportem

Andrzej Widera

23-03-2023 11:25


Największy kaliningradzki pracodawca, holding samochodowy Avtotor przystąpił do realizacji kolejnego projektu produkcyjnego - rozpoczął testowy montaż ciężarówek. Według zarządzających holdingiem, firma montuje ciężarówki o masie od 3,5 do 12 ton, a wraz z samochodami wyposażonymi w silniki spalinowe, planuje się produkcję komercyjnych modeli elektrycznych. Certyfikacja ciężarówek już trwa, a produkcja rozpocząć się ma w drugim kwartale 2023 roku.

Andriej Tołstobrow, dyrektor Kaliningrad Automotive Industry SA, powiedział, że w sumie Avtotor zamierza w tym roku złożyć około 80 000 samochodów, z czego około 5 000 to modele komercyjne. Około 70% samochodów będzie chińskiej marki Kaiyi, reszta - innych, nadal nie wymienionych z nazwy, marek. Przypomnijmy, że do ogłoszenia umowy z kolejnymi trzema firmami z Chin doszło w końcu lutego.

Jednak tutaj kłania się kolejna kwestia, o której już wspominaliśmy na naszych łamach - kwestia transportu morskiego i tranzytu kolejowego, które są wyraźną pietą achillesową całego projektu. Wprawdzie wcześniej władze informowały, że transport Avtotora ma przebiegać tranzytem przez Litwę, to ostatnie zmiany w kierunkach transportu towarowego mówią o innych rozwiązaniach. Także dzisiaj doszedł kolejny problem z tego zakresu. Oboronlogistics LLC, firma zajmująca się transportem morskim poinformowała, że prom kolejowy „Bałtijsk” powinien wrócić na linię żeglugową w pierwszej dekadzie kwietnia.

„Powrót promu na linię Ust-Ługa-Bałtijsk jest niecierpliwie oczekiwany przez spedytorów zarówno w Rosji, jak i w Kaliningradzie. Jego brak znacząco wpływa na natężenie ruchu. W końcu tylko w jednym rejsie ten trzypokładowy statek zabiera na pokład 120-140 wagonów”- podało biuro prasowe armatora. Co istotne statek ten wybudowany w 1986 roku, od 2006 roku obsługiwał rejsy pomiędzy portami Ust-Ługa a Bałtijskiem. Od stycznia tego roku statek znajduje się w stoczni. Ze względu na zużycie statku, które wymagało zamówienia nowych podzespołów i mechanizmów, termin powrotu promu zmieniał się już kilkakrotnie. Jednak przypadek tego jednego promu wskazuje, jak słabym ogniwem jest transport morski do i z eksklawy, gdzie brak jednego promu wpływa istotnie na całość przepływów towarów.


Źródło
Aby dostarczać Państwu rzetelne informacje zawsze staramy się je sprawdzać w kilku źródłach. Mimo to, w dzisiejszych trudnych czasach dla prawdziwych wiadomości, apelujemy, aby zawsze do każdej takiej informacji podchodzić krytycznie i z rozsądkiem, a takze sprawdzać na własną rękę. W razie zauważonych błędów prosimy o przysłanie informacji zwrotnych na adres email redakcji.
Jeżeli chcecie Państwo wesprzeć naszą pracę, zapraszamy do skorzystania z odnośnika:

Informacje

Redaktor zarządzający: Michał Mistewicz
wykop.pl
Twitter
Facebook
redakcja [[]] czaswschodni.pl
©czaswschodni.pl 2021