geopolityka • gospodarka • społeczeństwo • kultura • historia • Białoruś • Estonia • Litwa • Łotwa • Mołdawia • Obwód Królewiecki • Ukraina • Trójmorze • Trójkąt Lubelski

Wiadomości

Zdjęcie: Ferryshipingnews

Nowy projekt Avtotora i dalsze problemy z transportem

Andrzej Widera

23-03-2023 11:25


Największy kaliningradzki pracodawca, holding samochodowy Avtotor przystąpił do realizacji kolejnego projektu produkcyjnego - rozpoczął testowy montaż ciężarówek. Według zarządzających holdingiem, firma montuje ciężarówki o masie od 3,5 do 12 ton, a wraz z samochodami wyposażonymi w silniki spalinowe, planuje się produkcję komercyjnych modeli elektrycznych. Certyfikacja ciężarówek już trwa, a produkcja rozpocząć się ma w drugim kwartale 2023 roku.

Andriej Tołstobrow, dyrektor Kaliningrad Automotive Industry SA, powiedział, że w sumie Avtotor zamierza w tym roku złożyć około 80 000 samochodów, z czego około 5 000 to modele komercyjne. Około 70% samochodów będzie chińskiej marki Kaiyi, reszta - innych, nadal nie wymienionych z nazwy, marek. Przypomnijmy, że do ogłoszenia umowy z kolejnymi trzema firmami z Chin doszło w końcu lutego.

Jednak tutaj kłania się kolejna kwestia, o której już wspominaliśmy na naszych łamach - kwestia transportu morskiego i tranzytu kolejowego, które są wyraźną pietą achillesową całego projektu. Wprawdzie wcześniej władze informowały, że transport Avtotora ma przebiegać tranzytem przez Litwę, to ostatnie zmiany w kierunkach transportu towarowego mówią o innych rozwiązaniach. Także dzisiaj doszedł kolejny problem z tego zakresu. Oboronlogistics LLC, firma zajmująca się transportem morskim poinformowała, że prom kolejowy „Bałtijsk” powinien wrócić na linię żeglugową w pierwszej dekadzie kwietnia.

„Powrót promu na linię Ust-Ługa-Bałtijsk jest niecierpliwie oczekiwany przez spedytorów zarówno w Rosji, jak i w Kaliningradzie. Jego brak znacząco wpływa na natężenie ruchu. W końcu tylko w jednym rejsie ten trzypokładowy statek zabiera na pokład 120-140 wagonów”- podało biuro prasowe armatora. Co istotne statek ten wybudowany w 1986 roku, od 2006 roku obsługiwał rejsy pomiędzy portami Ust-Ługa a Bałtijskiem. Od stycznia tego roku statek znajduje się w stoczni. Ze względu na zużycie statku, które wymagało zamówienia nowych podzespołów i mechanizmów, termin powrotu promu zmieniał się już kilkakrotnie. Jednak przypadek tego jednego promu wskazuje, jak słabym ogniwem jest transport morski do i z eksklawy, gdzie brak jednego promu wpływa istotnie na całość przepływów towarów.


Źródło
Bardzo dziękujemy za kolejne wpłaty! Już tylko 710 zł brakuje do naszej opłaty rocznej za serwer. Lista darczyńców. Jednocześnie nadal szukamy potencjalnych inwestorów naszego projektu, który wykracza daleko poza branżę medialną. Zapraszamy do kontaktu.
Aby dostarczać Państwu rzetelne informacje zawsze staramy się je sprawdzać w kilku źródłach. Mimo to, w dzisiejszych trudnych czasach dla prawdziwych wiadomości, apelujemy, aby zawsze do każdej takiej informacji podchodzić krytycznie i z rozsądkiem, a takze sprawdzać na własną rękę. W razie zauważonych błędów prosimy o przysłanie informacji zwrotnych na adres email redakcji.

Informacje

Media społecznościowe:
Twitter
Facebook
Youtube
Spotify
redakcja [[]] czaswschodni.pl
©czaswschodni.pl 2021 - 2024