geopolityka • gospodarka • społeczeństwo • kultura • historia • Białoruś • Estonia • Litwa • Łotwa • Mołdawia • Obwód Królewiecki • Ukraina • Trójmorze • Trójkąt Lubelski

Wiadomości

Zdjęcie: Pixabay

Łotewskie plany przebudowy dróg

Dodał: Andrzej Widera

29-06-2021 13:15


We wtorek łotewski rząd wysłuchał raportu informacyjnego Ministerstwa Transportu (MoT) na temat łotewskiej strategii rozwoju dróg państwowych na lata 2020-2040.

Celem strategii jest stworzenie jednolitej, bezpiecznej i wydajnej sieci dróg państwowych, która zapewni dojazd z obwodnicy Rygi do dowolnego ośrodka administracyjnego na Łotwie w ciągu dwóch godzin, ale głównym zadaniem jest przegląd sieci dróg państwowych, ocena jego efektywności, określająca zadania strategiczne i priorytetowe kierunki rozwoju, wskaźniki i ich wartości docelowe na rok 2040, które stanowią podstawę zarządzania sektorem i długofalowego planowania budżetowego, a także uzasadnienie pozyskiwania innych źródeł finansowania.

Priorytetem Strategii 2040 jest przebudowa głównych dróg krajowych, która planowana jest do realizacji w 3 etapach:
I etap od 2020 do 2030 - plany wybudowania 194,3 km dróg szybkiego ruchu;
II etap od 2030 do 2035 - plany wybudowania 224,0 km dróg szybkiego ruchu;
III etap od 2035 do 2040 - plany wybudowania 637,5 km dróg szybkiego ruchu.

Łączna długość głównych dróg w kraju wynosi 1756,50 km, informuje ministerstwo. Zgodnie z danymi Memorandum, w 2020 r. 15,3% lub 263,9 km dróg z nawierzchnią asfaltową można było zakwalifikować jako będące w  złym i bardzo złym stanie,  i wymagały one przebudowy nawierzchni (w 2016 r. – 35,3%, w 2017 r. – 32, 8%, w 2018 - 25,6%, w 2019 - 20,43%). Orientacyjne koszty budowy przebudowy 1000 km głównych dróg państwowych na dwupasmowe drogi szybkiego ruchu w 2020 r. wynoszą 5,206 mld euro.

W ramach planów I etapu rozwoju dróg na Łotwie, jest nie tylko przebudowa obwodnicy Rygi, ale także przebudowa odcinka trasy europejskiej drogi E67 na Łotwie, czyli tzw. „Via Baltica”, której orientacyjne koszty budowy w 2020 r. wyniosą 347,4 mln euro. W II etapie, po 2030 roku, planowana jest m.in przebudowa drogi do granicy z Estonią, a w III etapie, po 2035 roku, przebudowy dróg m.in. do Kieś i Windawy.


Źródło
Bardzo dziękujemy za kolejne wpłaty! Już tylko 710 zł brakuje do naszej opłaty rocznej za serwer. Lista darczyńców. Jednocześnie nadal szukamy potencjalnych inwestorów naszego projektu, który wykracza daleko poza branżę medialną. Zapraszamy do kontaktu.
Aby dostarczać Państwu rzetelne informacje zawsze staramy się je sprawdzać w kilku źródłach. Mimo to, w dzisiejszych trudnych czasach dla prawdziwych wiadomości, apelujemy, aby zawsze do każdej takiej informacji podchodzić krytycznie i z rozsądkiem, a takze sprawdzać na własną rękę. W razie zauważonych błędów prosimy o przysłanie informacji zwrotnych na adres email redakcji.

Informacje

Media społecznościowe:
Twitter
Facebook
Youtube
Spotify
redakcja [[]] czaswschodni.pl
©czaswschodni.pl 2021 - 2024