Zdjęcie: Pixabay
07-08-2022 11:55
Cały czas rządowe media dostarczają Białorusinom informacji na temat wysiłków władz reżimu aby przezwyciężyć zachodnie sankcje. Tak więc oficjalny portal BelTa twierdzi, że Koleje Białoruskie rozwijają współpracę z rosyjskimi portami, powołując się na szefa tej instytucji, Włodzimierza Morozowa.
Według niego Astrachań, Wostoczny, Władywostok, Noworosyjsk, porty Kaukazu, Olia i Rostów stały się nowymi kierunkami przewozu białoruskich towarów. Trwają również prace nad zorganizowaniem transportów w kierunku portów północno-zachodniego regionu Rosji. Według Morozowa W ciągu sześciu miesięcy tego roku przez port morski w Petersburgu przewieziono prawie 900 tys. ton ładunków. Jest to 1,7 razy więcej niż w tym samym okresie 2021 roku. Przez port Ust-Ługa - ok. 502 tys. ton.
Jednym ze strategicznych kierunków eksportu białoruskich produktów w kontenerach są Chiny i ogólnie kraje regionu azjatyckiego. Z myślą o tamtych rynkach miano zrealizować projekty dotyczące dostaw celulozy, mięsa i produktów mlecznych, cukru, mleka w proszku, a także produktów przemysłu drzewnego. Obecnie udział Chin w ogólnej wielkości przewożonych ładunków handlu zagranicznego na Białorusi ma, według Morozowa, wynosić 49%.