Zdjęcie: Wikipedia
15-03-2024 11:43
Jak informują media lokalne, władze obwodu królewieckiego i armatorzy podjęli decyzję o zmianach w obsłudze promowej portu w Piławie (Bałtyjsku). W związku z tym, obsługa dotyczy już wyłącznie promów typu ro-ro, dzięki którym zwiększy się wolumen przewozów ciężarówek. " W związku z tym w marcu tego roku łączny udział pojazdów przewożonych promami wzrósł o 54 procent" - poinformowała spółka Oboronlogistics.
Pierwszeństwo będą miały towary niezbędne do podtrzymania życia w obwodzie królewieckim. Wszystkie inne miejsca na promach będą w swobodnej sprzedaży. "W krytycznej sytuacji właściciele ładunków mogą odwołać się do władz regionu lub armatorów promów, apel zostanie rozpatrzony i, jeśli to możliwe, zostanie udzielona pomoc" - dodano w komunikacie "Oboronlogistics".
Ta dość lakoniczna informacja jest potwierdzeniem rosnących od dłuższego czasu problemów logistycznych rosyjskiej eksklawy. Władze regionalne ostatnio znów informowąły o utrzymujących się kolejkach na drogowym przejściu z Litwą w Ejtkunach (Czernyszewskoje). Z kolei gubernator regionu Anton Alichanow informował, że jeszcze w tym miesiącu ma pojawić się nowy prom do obsługi przewozów składów kolejowych.
Tymczasem Andriej Moszkow, szef królewieckiego oddziału Rosmorport poinformowął o przyspieszeniu budowy portu w Kurowie (Pionierskij). Według niego port w Kurowie będzie mógł przyjąć pierwsze promy samochodowe już latem tego roku. Terminal w Kurowie zacznie działać przede wszystkim w przypadku, gdy w porcie w Piławie zaczną tworzyć się kolejki. Może to wynikać z wejścia dodatkowych statków na linię towarową pomiędzy Królewcem a portami Petersburga. Według Moszkowa, nowy prom towarowo-pasażerski powinien pojawić się w kwietniu. Będzie on mógł zabrać na pokład do stu zestawów ciężarówek.
Wcześniej wicepremier rządu regionalnego Aleksander Rolbinow powiedział, że pierwsze zawinięcie statku do portu w Kurowie planowane jest na marzec 2024 roku. Według niego główna infrastruktura ma zostać ukończona wiosną.