geopolityka • gospodarka • społeczeństwo • kultura • historia • Białoruś • Estonia • Litwa • Łotwa • Mołdawia • Obwód Królewiecki • Ukraina • Trójmorze • Trójkąt Lubelski

Wiadomości

Zdjęcie: Awtotor

Próby ominięcia problemów logistycznych przez Awtotor

Andrzej Widera

10-08-2023 12:07


Jak podała rosyjska agencja Interfax, królewiecki holding samochodowy Awtotor, jest zainteresowany możliwością ulokowania produkcji w obiektach petersburskiej fabryki dawniej należącej do południowokoreańskiego holdingu Hyundai, który wycofał się z Rosji. Ta informacja jednak jest także potwierdzeniem ciągnących się problemów logistycznych rosyjskiej eksklawy.

Według podanej informacji, miesiąc temu władze obwodu królewieckiego wysłały list do Putina z propozycją rozważenia możliwości przeniesienia produkcji Awtotora do zakładu o wydajności ponad 200 000 samochodów rocznie. Putin polecił wicepremierowi Denisowi Manturowowi zbadanie tej propozycji.

Jak wiadomo Awtotor współpracuje z chińskimi markami- BAIC, Kaiyi i SWM - w ramach której podobno rozpoczął produkcję 15 modeli, a także zaczął budowę 12 nowych zakładów przemysłowych w Królewcu. Awtotor zaproponował jak najszybsze wznowienie produkcji samochodów w Petersburgu poprzez modernizację zakładu z uruchomieniem produkcji silników spalinowych nowej generacji i samochodów hybrydowych z silnikami elektrycznymi.

Całość pomysłu królewieckiego holdingu zakłada, że z Królewca będą dostarczane akumulatory, silniki elektryczne, skrzynie biegów, elementy elektroniczne i z tworzyw sztucznych do zakładu w Petersburgu. Warto zauważyć, że w ten sposób zamiast większych gabarytowo samochodów, statkami transportowane byłyby mniejsze elementy składowe pojazdów. Jednak w tym całym planie tkwi pewien problem. Otóż jeżeli firma otrzyma pozwolenie na lokalizację produkcji w  Petersburgu, będzie musiała zwiększyć swój program inwestycyjny do 70 miliardów rubli, co będzie wymagać, jak to było dotychczas, dotacji z budżetu państwa.

Przedstawiony plan jednoznacznie wskazuje to na próbę ominięcia przez Awtotor "wąskiego gardła" jakim jest - ze względu na istniejące sankcje zachodnie i ścisłą jego realizację  w ramach kontroli tranzytu lądowego przez Litwę - wciąż niewystarczający i długotrwały transport morski. Należy wspomnieć, że holding po ogłoszeniu współpracy z markami chińskimi zakładał wyprodukowanie do końca roku 100 tysięcy samochodów, z których część modeli należy do pojazdów podwójnego zastosowania, a liczba ta jest w obecnych warunkach trudna do utrzymania.


Źródło
Bardzo dziękujemy za kolejne wpłaty! Już tylko 710 zł brakuje do naszej opłaty rocznej za serwer. Lista darczyńców. Jednocześnie nadal szukamy potencjalnych inwestorów naszego projektu, który wykracza daleko poza branżę medialną. Zapraszamy do kontaktu.
Aby dostarczać Państwu rzetelne informacje zawsze staramy się je sprawdzać w kilku źródłach. Mimo to, w dzisiejszych trudnych czasach dla prawdziwych wiadomości, apelujemy, aby zawsze do każdej takiej informacji podchodzić krytycznie i z rozsądkiem, a takze sprawdzać na własną rękę. W razie zauważonych błędów prosimy o przysłanie informacji zwrotnych na adres email redakcji.

Informacje

Media społecznościowe:
Twitter
Facebook
Youtube
Spotify
redakcja [[]] czaswschodni.pl
©czaswschodni.pl 2021 - 2024