geopolityka • gospodarka • społeczeństwo • kultura • historia • Białoruś • Estonia • Litwa • Łotwa • Mołdawia • Obwód Królewiecki • Ukraina • Trójmorze • Trójkąt Lubelski

Wiadomości

Zdjęcie: Wikipedia

Pierwszy ładunek zboża do Kłajpedy przypłynął Niemnem

Dodał: Andrzej Widera

08-08-2024 11:40


Dzisiaj po raz pierwszy 1000-tonowy ładunek zboża został przewieziony Niemnem do Kłajpedy. Podróż odbyła się największą barką rzeczną w krajach bałtyckich "Nemunas Lines". Zboże zostało wysłane z Jurborku (Jurbarkas) niedaleko Taurogów. Należy zauważyć, że pomimo zanurzenia wynoszącego 180 cm, barka Nemunas Lines ma ponad 75 m długości i może pomieścić nawet 1300 ton zboża lub innych materiałów sypkich. Porównuje się to z pojemnością 26 wagonów kolejowych (50 ton) lub nawet 54 ciężarówek (24 tony).

Według ministra transportu i komunikacji Mindaugasa Tarnauskasa, skuteczne dostosowanie Niemna do żeglugi towarowej i zapewnienie płynnych połączeń między drogami wodnymi jest jednym z najważniejszych celów w sektorze transportu śródlądowego. "Dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni, że otwiera się kolejna przyjazna dla środowiska, bezpieczniejsza i tańsza alternatywa dla transportu towarów drogą lądową. Możliwość transportu zboża Niemnem do portu w Kłajpedzie zaspokaja zapotrzebowanie lokalnych producentów rolnych i stanowi krok w kierunku bardziej zrównoważonego transportu" - zauważył Tarnauskas.

"Logistyka towarów drogą wodną jest powszechnym, wygodnym i wydajnym sposobem transportu ładunków, zwłaszcza niestandardowych, ciężkich i wielkogabarytowych, w innych krajach. Rozwijając żeglugę śródlądową, wzmacniamy również naszą gospodarkę morską.(...) Statki są bardziej przyjazne dla środowiska, bezpieczniejsze i tańsze niż inne środki transportu, takie jak samochody czy kolej" - powiedział Władimir Winokurow, dyrektor generalny VVKD.

Główna litewska droga wodna biegnąca przez Niemen i Zalew Kuroński Kowno-Kłajpeda (E41) należy do transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. Droga wodna Niemna łączy się z międzynarodowymi szlakami na Morzu Bałtyckim przez port w Kłajpedzie, zapewniając nowe możliwości dywersyfikacji przepływów ładunków.


Źródło
Bardzo dziękujemy za kolejne wpłaty! Już tylko 710 zł brakuje do naszej opłaty rocznej za serwer. Lista darczyńców. Jednocześnie nadal szukamy potencjalnych inwestorów naszego projektu, który wykracza daleko poza branżę medialną. Zapraszamy do kontaktu.
Aby dostarczać Państwu rzetelne informacje zawsze staramy się je sprawdzać w kilku źródłach. Mimo to, w dzisiejszych trudnych czasach dla prawdziwych wiadomości, apelujemy, aby zawsze do każdej takiej informacji podchodzić krytycznie i z rozsądkiem, a takze sprawdzać na własną rękę. W razie zauważonych błędów prosimy o przysłanie informacji zwrotnych na adres email redakcji.

Informacje

Media społecznościowe:
Twitter
Facebook
Youtube
Spotify
redakcja [[]] czaswschodni.pl
©czaswschodni.pl 2021 - 2024