geopolityka • gospodarka • społeczeństwo • kultura • historia • Białoruś • Estonia • Litwa • Łotwa • Mołdawia • Obwód Królewiecki • Ukraina • Trójmorze • Trójkąt Lubelski

Wiadomości

Zdjęcie: Wikipedia

Pierwszy ładunek zboża do Kłajpedy przypłynął Niemnem

Dodał: Andrzej Widera

08-08-2024 11:40


Dzisiaj po raz pierwszy 1000-tonowy ładunek zboża został przewieziony Niemnem do Kłajpedy. Podróż odbyła się największą barką rzeczną w krajach bałtyckich "Nemunas Lines". Zboże zostało wysłane z Jurborku (Jurbarkas) niedaleko Taurogów. Należy zauważyć, że pomimo zanurzenia wynoszącego 180 cm, barka Nemunas Lines ma ponad 75 m długości i może pomieścić nawet 1300 ton zboża lub innych materiałów sypkich. Porównuje się to z pojemnością 26 wagonów kolejowych (50 ton) lub nawet 54 ciężarówek (24 tony).

Według ministra transportu i komunikacji Mindaugasa Tarnauskasa, skuteczne dostosowanie Niemna do żeglugi towarowej i zapewnienie płynnych połączeń między drogami wodnymi jest jednym z najważniejszych celów w sektorze transportu śródlądowego. "Dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni, że otwiera się kolejna przyjazna dla środowiska, bezpieczniejsza i tańsza alternatywa dla transportu towarów drogą lądową. Możliwość transportu zboża Niemnem do portu w Kłajpedzie zaspokaja zapotrzebowanie lokalnych producentów rolnych i stanowi krok w kierunku bardziej zrównoważonego transportu" - zauważył Tarnauskas.

"Logistyka towarów drogą wodną jest powszechnym, wygodnym i wydajnym sposobem transportu ładunków, zwłaszcza niestandardowych, ciężkich i wielkogabarytowych, w innych krajach. Rozwijając żeglugę śródlądową, wzmacniamy również naszą gospodarkę morską.(...) Statki są bardziej przyjazne dla środowiska, bezpieczniejsze i tańsze niż inne środki transportu, takie jak samochody czy kolej" - powiedział Władimir Winokurow, dyrektor generalny VVKD.

Główna litewska droga wodna biegnąca przez Niemen i Zalew Kuroński Kowno-Kłajpeda (E41) należy do transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. Droga wodna Niemna łączy się z międzynarodowymi szlakami na Morzu Bałtyckim przez port w Kłajpedzie, zapewniając nowe możliwości dywersyfikacji przepływów ładunków.


Źródło
Aby dostarczać Państwu rzetelne informacje zawsze staramy się je sprawdzać w kilku źródłach. Mimo to, w dzisiejszych trudnych czasach dla prawdziwych wiadomości, apelujemy, aby zawsze do każdej takiej informacji podchodzić krytycznie i z rozsądkiem, a takze sprawdzać na własną rękę. W razie zauważonych błędów prosimy o przysłanie informacji zwrotnych na adres email redakcji.
Jeżeli chcecie Państwo wesprzeć naszą pracę, zapraszamy do skorzystania z odnośnika:

Informacje

Media społecznościowe:
Twitter
Facebook
Youtube
Spotify
redakcja [[]] czaswschodni.pl
©czaswschodni.pl 2021 - 2024