Zdjęcie: Telegram
04-03-2025 08:42
Jak poinformowały media regionalne, w lutym znacząco wzrosły przewozy na trasie Ust-Ługa – Piława (Bałtyjsk), głównie za sprawą transportu ciężkich ładunków, takich jak węgiel i cement. Cztery promy – „Ambał”, „Bałtyjsk”, „Marszałek Rokossowski” i „Generał Czerniachowski” – przewiozły podobno łącznie 119 tysięcy ton towarów, w tym ponad dwa tysiące wagonów kolejowych i prawie dwa tysiące pojazdów kołowych. Władze regionu podkreślają, że choć obecne zasoby transportowe są wystarczające, rosnące inwestycje wymagają dalszego zwiększania przepustowości.
Tymczasem poinformowano, że chińska firma OVP Shipping wznowiła regularne połączenia do regionu, które zostały zawieszone w 2023 roku. Nowa trasa kontenerowa obejmuje porty w Petersburgu, Egipcie i Chinach. Obsługuje ją statek „Silk Spirit” o pojemności 1768 TEU, który 8 marca ma wyruszyć w rejs z portu Qingdao, więc na wodach Bałtyku powinien pojawić się po około miesiącu . Należy tutaj zauważyć, że kiedy ostatnio podawano takie informacje w mediach lokalnych, wiązało się to z przeprowadzeniem sabotażu przez chiński statek "NewNew Polar Bear", który przerwał kotwicą gazociąg Balticconnector.
Równocześnie pojawiły się sprzeczne doniesienia dotyczące montażu samochodów chińskiej marki Jetour w fabryce holdingu samochodowego „Awtotor” w Królewcu. Oficjalne stanowisko producenta wskazuje, że rozmowy na ten temat wciąż trwają, mimo wcześniejszych rzekomych deklaracji o rozpoczęciu montażu. W kwietniu 2024 roku podpisano porozumienie określające strategię współpracy do 2028 roku, a „Awtotor” udostępnił zdjęcia z montażu pierwszych modeli Jetour Dashing. Rosyjskie media twierdzą, że w grudniu jeden z dystrybutorów potwierdził, że produkcja ruszyła, a model Dashing trafił na rynek rosyjski. W planach są także kolejne pojazdy, w tym X70 Plus oraz terenowy Jetour T2, których seryjna produkcja ma ruszyć w pierwszym kwartale 2025 roku. Warto jednak zauważyć, że to nie pierwszy sygnał o kłopotach holdingu "Awtotor", w ostatnim czasie.