geopolityka • gospodarka • społeczeństwo • kultura • historia • Białoruś • Estonia • Litwa • Łotwa • Mołdawia • Obwód Królewiecki • Ukraina • Trójmorze • Trójkąt Lubelski

Wiadomości

Zdjęcie: Pixabay

Kaliningrad: Avtotor i plany wznowienia produkcji

Andrzej Widera

23-11-2022 10:53


Po wizycie rosyjskiego ministra gospodarki w Kaliningradzie związanej najwyraźniej z ciężką sytuacją wokół największego pracodawcy w Obwodzie, Zakładów Avtotor, wyraźnie wzrosła liczba informacji pochodzących z tej firmy na temat szerokiego spektrum wznawianej produkcji.

W mediach lokalnych pojawiło się kolejno kilka informacji na temat planów rozpoczęcia produkcji przez Avtotor samochodów trzech nowych marek. Holding nie wskazał jeszcze nowych zleceniodawców tłumacząc to tajemnicą handlową, jednak szefa zarządu holdingu Walerij Gorbunow zastrzegł, że liczba ta może się zmienić ze względu na obowiązujące sankcje zachodnie. Produkcja ma ruszyć pod koniec 2022 roku. W przyszłości Avtotor planuje rozpocząć produkcję pojazdów elektrycznych pod markami nowych partnerów. „Na początek będą to samochody z silnikiem spalinowym. Pojazdy elektryczne to perspektywa na kolejne lata, to wyjaśnią potrzeby rynkowe” – powiedział Gorbunow.

Następna informacja dotyczyła planów Avtotora uruchomienia produkcji motocykli i quadów, a także elektrycznych wózków inwalidzkich, pod koniec 2023 roku.

Avtotor w ramach specjalnej umowy inwestycyjnej z Ministerstwem Przemysłu i Handlu Federacji Rosyjskiej oraz rządem Obwodu Kaliningradzkiego realizuje projekty tworzenia nowych zakładów. "Mają one na celu przyspieszenie substytucji importu, wprowadzenie transportu z wykorzystaniem paliw alternatywnych oraz produkcję konkurencyjnych wyrobów rosyjskich. Wśród nowych przedsiębiorstw jest Bałtycka Fabryka Sprzętu Robotycznego. Avtotor spodziewa się zakończyć budowę ośmiu nowych obiektów w 2023 roku. Wielkość inwestycji, biorąc pod uwagę istniejące zobowiązania, wyniesie co najmniej 32 mld rubli." - mówi komunikat.

Należy tutaj jednak zwrócić uwagę na wciąż nierozwiązaną do końca kwestię tranzytu do i z Kaliningradu. Tranzyt kolejowy przez Litwę objęty jest obostrzeniami stąd ta droga w perspektywie nowych planów Avtotora nier wchodzi w rachubę. Tranzyt morski natomiast nadal mocno kuleje, mimo zwiększenia liczby statków - choć ostatnio władze regionu proponują obniżenie stawki za przewóz samochodów osobowych i zwiększenie morskiego ruchu pasażerskiego.


Źródło
Aby dostarczać Państwu rzetelne informacje zawsze staramy się je sprawdzać w kilku źródłach. Mimo to, w dzisiejszych trudnych czasach dla prawdziwych wiadomości, apelujemy, aby zawsze do każdej takiej informacji podchodzić krytycznie i z rozsądkiem, a takze sprawdzać na własną rękę. W razie zauważonych błędów prosimy o przysłanie informacji zwrotnych na adres email redakcji.
Jeżeli chcecie Państwo wesprzeć naszą pracę, zapraszamy do skorzystania z odnośnika:

Informacje

Redaktor zarządzający: Michał Mistewicz
wykop.pl
Twitter
Facebook
redakcja [[]] czaswschodni.pl
©czaswschodni.pl 2021