geopolityka • gospodarka • społeczeństwo • kultura • historia • Białoruś • Estonia • Litwa • Łotwa • Mołdawia • Obwód Królewiecki • Ukraina • Trójmorze • Trójkąt Lubelski

Wiadomości

Zdjęcie: BAIC

Awtotor czyli chińska pomoc dla Rosji

Andrzej Widera

17-04-2024 08:44


Jak poinformowały media regionalne, fabryka holdingu samochodowego Awtotor w Królewcu rozpoczęła montaż samochodów następnej chińskiej marki Jetour, która powstała w 2018 roku. Pierwszym modelem jest crossover Dashing, uważany za najpopularniejszy w linii marki. Holding wraz z partnerem zagranicznym zamierza dalej rozwijać montaż.

„W celu lepszej organizacji lokalnej produkcji Jetour Auto nawiązał współpracę z firmą Avtotor, która ma duże doświadczenie w zarządzaniu produkcją wielomarkową. Zaczęliśmy od Dashing, ale w przyszłości zaczniemy produkować inne popularne modele – T2 i X70 Plus” – powiedział Ke Chuandeng, zastępca dyrektora generalnego Jetour Auto. Co istotne model T2 z napędem 4x4 spełnia wszelkie wymagania pojazdu tzw. podwójnego zastosowania. Według deklaracji Awtotora, w tym roku plany zakładają zmontowanie w Królewcu 10-15 tys. samochodów tej marki.

"Dziś współpracujemy z siedmioma markami, z których cztery są już na liniach montażowych. W niedalekiej przyszłości będziemy mieli piątą, a szósta trafi na linię montażową przed końcem roku. A jeśli wszystko pójdzie dobrze, możemy uruchomić siódmą markę. Ogólnie planujemy produkować 80-100 tysięcy samochodów rocznie, ale wszystko zależy od rynku." - mówił Walery Gorbunow, prezes zarządu Avtotor Holding. Do tego doliczył produkcję trzech tysięcy samochodów elektrycznych własnej marki Amber Auto.

Przypomnijmy jednak, że także w zeszłym roku, zapowiedzi władz rosyjskiego holdingu okazały się nietrafione. To o czym Gorbunow nie wspomina to fakt, że to nie rynek przesądzi o wielkości produkcji, ale logistyka. Ponieważ Litwa coraz bardziej zaostrza zasady tranzytu, ta droga przestaje być dla Awtotora dostępna. Pozostaje wyłącznie transport części, a następnie wysyłka gotowych pojazdów, drogą morską, co znacząco podnosi koszty montażu.

Kwestię montażu chińskich samochodów, w rosyjskiej eksklawie należy postrzegać jako otwartą pomoc ChRL dla Rosji. A warto wspomnieć, że gospodarka regionu jest w coraz gorszym stanie, dławiona głównie przez niewystarczające zdolności logistyczne i sankcje. Zresztą rząd regionalny wspomina wprost, że uruchomienie montażu nowych marek samochodów ma doprowadzić do wzrostu zatrudnienia w regionie. Jak wspomina Arran Hope, analityk Fundacji Jamestown, pomoc ChRL dla Rosji ma charakter wielodziedzinowy i w dużej mierze stanowi podstawę zdolności Moskwy do dalszego prowadzenia wojny na Ukrainie.


Źródło
Bardzo dziękujemy za kolejne wpłaty! Już tylko 710 zł brakuje do naszej opłaty rocznej za serwer. Lista darczyńców. Jednocześnie nadal szukamy potencjalnych inwestorów naszego projektu, który wykracza daleko poza branżę medialną. Zapraszamy do kontaktu.
Aby dostarczać Państwu rzetelne informacje zawsze staramy się je sprawdzać w kilku źródłach. Mimo to, w dzisiejszych trudnych czasach dla prawdziwych wiadomości, apelujemy, aby zawsze do każdej takiej informacji podchodzić krytycznie i z rozsądkiem, a takze sprawdzać na własną rękę. W razie zauważonych błędów prosimy o przysłanie informacji zwrotnych na adres email redakcji.

Informacje

Media społecznościowe:
Twitter
Facebook
Youtube
Spotify
redakcja [[]] czaswschodni.pl
©czaswschodni.pl 2021 - 2024