geopolityka • gospodarka • społeczeństwo • kultura • historia • Białoruś • Estonia • Litwa • Łotwa • Mołdawia • Obwód Królewiecki • Ukraina • Trójmorze • Trójkąt Lubelski

Wiadomości

Zdjęcie: Ferryshipingnews

Avtotor: nowe modele samochodów i prom wciąż w stoczni

Andrzej Widera

04-05-2023 09:30


Kaliningradzki holding samochodowy Avtotor przygotowuje się do uruchomienia produkcji kilku kolejnych marek samochodów. Według doniesień mediów lokalnych, w najbliższych miesiącach nastąpi oficjalne rozpoczęcie produkcji nowych modeli samochodów osobowych i dostawczych.

Ponadto do końca 2023 roku zakład podwoi liczbę modeli produkowanych przez chińskie marki Kaiyi, BAIC i SWM . „Asortyment modeli tych marek jest obecnie reprezentowany przez sześć modeli, które są już produkowane na linii montażowej zakładu Avtotor. Ta produkcja będzie rozwijana przez cały rok. Do końca 2023 roku linia produkcji będzie obejmowała siedem modeli marki BAIC, cztery modele Kaiyi i trzy modele SWM” – poinformował serwis prasowy największego pracodawcy regionu.

"Będą to modele różnych klas – od aut kompaktowych po minivany. Naszym celem jest zapewnienie produkcji gamy modelowej, która najlepiej odpowiada interesom rosyjskich konsumentów” – podkreśliła firma i dodała, że ​​firma „rozpoczęła również wdrażanie kilku projektów do produkcji średnich i lekkich samochodów dostawczych” - czytamy w komunikacie firmy. Zmniejszono przy tym obiecywany wolumen produkcji - o ile na początku roku mówiono o 100 tysiącach samochodów, to teraz mowa o mniejszej liczbie.  „Do końca roku planujemy wyprodukować około 70 tysięcy samochodów, jeśli sytuacja na rynku będzie się rozwijać, wielkość produkcji może wzrosnąć do 100 tysięcy samochodów” - informuje Avtotor.

Tymczasem w powiązaniu z tą informacją, pojawiły się dane dotyczące transportu morskiego do i z regionu, a które zostały przedstawione przez operatora logistycznego "Oboronologistika". Według tych danych promy „Ambal”, „Marszałek Rokossowski” i „Generał Czerniachowski” dostarczyły do ​​Kaliningradu 709 jednostek taboru z 12 tys. ton ładunku oraz 1338 wagonów (prawie 150 wagonów więcej niż w marcu). Do regionu przywieziono przede wszystkim paliwa i smary - 45 504 ton, materiały budowlane - 17 215 ton, nawozy - 7307 ton. Według danych miało wzrosnąć także natężenie ruchu na statkach Sparta i Sparta II, pływających na linii Petersburg-Kaliningrad.

Jednak warto zwrócić uwagę na inną informację: powrót z remontu promu kolejowego Bałtijsk został po raz trzeci "tymczasowo przesunięty", a przy tym trzeba przypomnieć, że kolejny prom jest warunkowo dopuszczony do dalszego użytkowania do sierpnia.


Źródło
Aby dostarczać Państwu rzetelne informacje zawsze staramy się je sprawdzać w kilku źródłach. Mimo to, w dzisiejszych trudnych czasach dla prawdziwych wiadomości, apelujemy, aby zawsze do każdej takiej informacji podchodzić krytycznie i z rozsądkiem, a takze sprawdzać na własną rękę. W razie zauważonych błędów prosimy o przysłanie informacji zwrotnych na adres email redakcji.
Jeżeli chcecie Państwo wesprzeć naszą pracę, zapraszamy do skorzystania z odnośnika:

Informacje

Redaktor zarządzający: Michał Mistewicz
wykop.pl
Twitter
Facebook
redakcja [[]] czaswschodni.pl
©czaswschodni.pl 2021