geopolityka • gospodarka • społeczeństwo • kultura • historia • Białoruś • Estonia • Litwa • Łotwa • Mołdawia • Obwód Królewiecki • Ukraina • Trójmorze • Trójkąt Lubelski

Opinie Komentarze Analizy

Zdjęcie: Pixabay

Wszystkie oczy na rosyjski Północny Szlak Morski

Dodał: Andrzej Widera

22-08-2024 15:00


Ataki rakietowe na Morzu Czerwonym dobitnie przypominają o bezbronności żeglugi handlowej. Podczas gdy wcześniejsze zagrożenia, takie jak te ze strony piratów u wybrzeży Somalii i Zatoki Gwinejskiej, mogły być odpierane przez uzbrojonych strażników uzbrojonych w karabiny, bardziej wyrafinowane zagrożenie ze strony wspieranych przez Iran terrorystów Houthi wymagało rozmieszczenia poważnych sił morskich. Wydarzenia te dają wgląd w to, jak logika interesów handlowych jest wypierana przez napięcia geopolityczne.

Linie zaopatrzenia i wąskie gardła

Otwarcie Kanału Sueskiego było historycznym wydarzeniem, które zmieniło globalną logistykę. Od czasu jego ukończenia w 1869 r. jest to ulubiona trasa żeglugi z Europy do Azji, pozwalająca statkom uniknąć długiego objazdu wokół kontynentu afrykańskiego. Minusem jest to, że te oszczędności nie są pozbawione ryzyka.

Analiza Stefana Hedlunda dla GIS - link do całości w źródle


Źródło
Jeżeli chcecie Państwo wesprzeć naszą pracę, zapraszamy do skorzystania z odnośnika:

Informacje

Media społecznościowe:
wykop.pl
Twitter
Facebook
redakcja [[]] czaswschodni.pl
©czaswschodni.pl 2021 - 2024