Zdjęcie: Pixabay
14-04-2023 11:35
Ukraińska Narodowa Agencja ds. Zapobiegania Korupcji (NACP) umieściła chińską korporację Xiaomi na liście międzynarodowych sponsorów wojny. Firma została wpisana na listę międzynarodowych sponsorów wojny ze względu na kontynuację działalności w Federacji Rosyjskiej po rozpoczęciu pełnoskalowej wojny. Ponadto Xiaomi nadal jest liderem sprzedaży smartfonów w Rosji.
Od 2018 roku do dziś Xiaomi zajmuje pierwsze miejsce pod względem sprzedaży w rosyjskich sklepach internetowych, a także posiada dużą sieć oficjalnych autoryzowanych sklepów detalicznych Mi Store w całym kraju. Xiaomi zwiększyło dostawy do Federacji Rosyjskiej o 39% w trzecim kwartale 2022 roku w porównaniu do poprzedniego. W 2022 roku Xiaomi podwoiło swój udział w rynku: w lipcu 2022 roku Xiaomi i jego submarka POCO łącznie posiadały 42% rosyjskiego rynku smartfonów i zajęły pierwsze miejsce pod względem sprzedaży.
Rynek rosyjski jest dla chińskiej firmy niezwykle ważny, dlatego Xiaomi nie ogłosiło planów opuszczenia Federacji Rosyjskiej, choć od wiosny ubiegłego roku nie prowadzi działań marketingowych w państwie agresora. Według oficjalnych danych, w 2021 r. rosyjski oddział Xiaomi uzyskał przychody w wysokości 202 mln dolarów, z których następnie odprowadzane są podatki, które Federacja Rosyjska przeznacza na utrzymanie swojej armii. Dlatego Xiaomi Corporation sponsoruje agresję militarną, podkreśla NAZK.