geopolityka • gospodarka • społeczeństwo • kultura • historia • Białoruś • Estonia • Litwa • Łotwa • Mołdawia • Obwód Królewiecki • Ukraina • Trójmorze • Trójkąt Lubelski

Wiadomości

Zdjęcie: Ferryshipingnews

Kaliningrad chce wznowić połączenie kontenerowe z Sassnitz

Dodał: Andrzej Widera

16-12-2021 11:36


Rosyjski armator Rosmoport rozważa wznowienie linii promowej Bałtijsk – Sassnitz z wykorzystaniem nowego promu Marszałek Rokossowski (projekt CNF19M) do transportu kolejowych składów kontenerowych w ramach projektu Nowego Jedwabnego Szlaku. Dzięki wykorzystaniu promu skróci się czas przeładunku towaru, a co za tym idzie całkowity koszt transportu, gdyż konieczność dodatkowego przeładunku kontenerów z wagonów na statek (i odwrotnie) w porcie kaliningradzkim zostanie wyeliminowany.

Według wyników z 11 miesięcy 2021 r. wolumen przeładunków w porcie kaliningradzkim po raz pierwszy od trzech lat, począwszy od 2018 r., wykazał wzrost i wyniósł ponad 9,6 mln ton, czyli o 0,5% więcej niż ten sam wskaźnik w 2020 r. Wzrost wskaźników przeładunku ładunków tranzytowych w porcie kaliningradzkim jest prawie 4-krotny, ze 155,4 do 751,8 tys. ton. Wzrost wolumenów wynika z rosnącego tranzytu ładunków skonteneryzowanych przez port morski w Kaliningradzie w ramach projektu Nowego Jedwabnego Szlaku z Chin do Europy Zachodniej.

Wcześniej gubernator Anton Alichanow  poinformował, że władze obwodu kaliningradzkiego rozmawiają o wznowieniu usług promowych z portami niemieckimi. „Strona niemiecka ma interes. Przed pandemią odwiedziliśmy Szlezwik-Holsztyn, przyjechaliśmy do Lubeki i prowadziliśmy negocjacje w Kilonii. Chętnie wznowiliby połączenia promowe między Obwodem Kaliningradzkim a Niemcami. Umożliwiłoby to m.in. ominięcie problemu zezwoleń ze strony polskiej – powiedział szef regionu.

Prom „Marszałek Rokossowski” do przewozu wagonów i pojazdów kolejowych został zbudowany w stoczni w Turcji. Statek ma 200 metrów długości i 27 metrów szerokości. W sumie zbudowano dwa promy dla obwodu kaliningradzkiego - "Marszałek Rokossowski" i "Generał Czerniachowski". Każdy statek jest przystosowany do przewozu 80 wagonów kolejowych. Zakłada się, że rocznie będą przewozić około dwóch milionów ton ładunków. Drugi statek ma  zostać  oddany do użytku w lutym 2022 roku.


Źródło
Aby dostarczać Państwu rzetelne informacje zawsze staramy się je sprawdzać w kilku źródłach. Mimo to, w dzisiejszych trudnych czasach dla prawdziwych wiadomości, apelujemy, aby zawsze do każdej takiej informacji podchodzić krytycznie i z rozsądkiem, a takze sprawdzać na własną rękę. W razie zauważonych błędów prosimy o przysłanie informacji zwrotnych na adres email redakcji.
Jeżeli chcecie Państwo wesprzeć naszą pracę, zapraszamy do skorzystania z odnośnika:

Informacje

Redaktor zarządzający: Michał Mistewicz
wykop.pl
Twitter
Facebook
redakcja [[]] czaswschodni.pl
©czaswschodni.pl 2021