Zdjęcie: Skoda Group
22-02-2024 10:20
Łotewskie media powróciły do kwestii awaryjnych pociągów zakupionych w Czechach. Według podanych informacji, prawie 60% nowych pociągów elektrycznych ma problemy, a tylko siedem z 17 składów może obecnie przewozić pasażerów. Natomiast pięć nowych pociągów jeździ obecnie mniej niż miesiąc temu, a najbardziej znaczące awarie dotyczą elektroniki pociągów i różnych czujników.
Rzecznik operatora kolejowego "Pasažieru vilciens" (PV), Edgars Butāns powiedział, że pracownicy dostawcy Škoda Vagonka również biorą udział w testach nowych pociągów. ""Te pociągi elektryczne, w których wcześniej wykryto pewne wady, przechodzą obecnie testy dynamiczne.
Oznacza to, że w zależności od charakteru wcześniej zidentyfikowanej usterki, każdy pociąg przejeżdża co najmniej 200 lub 600 kilometrów, symulując podróż zgodnie z rozkładem jazdy. Pracownicy Škody są również zaangażowani w te testy, i reagują w razie potrzeby, jeśli wykryte zostaną jakiekolwiek usterki". Rzecznik nie był w stanie określić, kiedy składy zaczną w pełni funkcjonować.
Minister transportu Kaspars Briškens wyznaczył Škodzie Vagonka cel w postaci 95% nowych pociągów elektrycznych, które mają być gotowe do pierwszej dekady marca. W przeciwnym razie czeska firma zostanie ukarana grzywną.