geopolityka • gospodarka • społeczeństwo • kultura • historia • Białoruś • Estonia • Litwa • Łotwa • Mołdawia • Obwód Królewiecki • Ukraina • Trójmorze • Trójkąt Lubelski

Wiadomości

Zdjęcie: Avtotor

Spadek przychodów Awtotora w 2022 roku

Andrzej Widera

06-08-2023 09:00


Królewiecki holding samochodowy Awtotor jest największym pracodawcą w rosyjskiej eksklawie. Według podanych przez lokalne media informacji, Awtotor opublikował na swoje stronie wyniki finansowe holdingu za zeszły rok. Według tych danych, do których jednak należy podchodzić krytycznie, przychody Awtotora w 2022 roku spadły o 69%.

"Udział przychodów Awtotor w całkowitym wolumenie wysłanych towarów, wykonanej pracy i świadczonych usług w obwodzie kaliningradzkim w 2022 r. wyniósł 16%. Udział przychodów Awtotor w sektorze produkcyjnym regionu spadł z 42,8% w 2021 r. do 18,9% w 2022 r.", czytamy w raporcie.

Gwałtowny spadek wielkości produkcji był spowodowany zaprzestaniem dostaw komponentów z powodu sankcji międzynarodowych i zawieszeniem istniejących projektów. Spowodowało to znaczny spadek wpływów podatkowych i innych dochodów budżetowych. Według spółki, spadek wielkości produkcji Awtotor w 2022 r. pociągnął za sobą również obniżenie zdolności transportowych regionu. "Jednak Awtotor nadal zapewnia znaczny udział w wykorzystaniu zdolności transportowej Morskiego Portu Handlowego w Królewcu, portu w Piławie (Bałtijsku) i kolei królewieckiej" - twierdzi holding.

"Pomimo kolosalnych strat finansowych, w 2022 roku firma zapewniła inwestycje w nowe projekty, które mają na celu rozwiązanie najważniejszych zadań dla dalszego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego i bezpieczeństwa transportowego kraju, a także utrzymała maksymalny poziom ochrony socjalnej, po raz kolejny potwierdzając status największego przedsiębiorstwa obwodu królewieckiego  jako przedsiębiorstwa zaangażowanego społecznie" - mówił Walerij Gorbunow, przewodniczący Rady Dyrektorów "Awtotor Holding".

W 2022 roku, według podawanych wówczas informacji, wielkość produkcji ze względu na sankcje i wycofywanie się zachodnich marek, spadła trzykrotnie. Jednak warto zauważyć, że tylko dzięki dotowaniu przez rząd w Moskwie, produkcji i dalszej działaności tego holdingu, kluczowego dla utrzymania mieszkańców obwodu, obecnie montowane są z gotowych podzespołów samochody chińskich marek BAIC, Kaiyi i SWM. Ponadto holding buduje kilka nowych przedsiębiorstw w Królewcu w ramach specjalnej umowy inwestycyjnej, którą także sponsorują rosyjskie władze centralne.


Źródło
Bardzo dziękujemy za kolejne wpłaty! Już tylko 710 zł brakuje do naszej opłaty rocznej za serwer. Lista darczyńców. Jednocześnie nadal szukamy potencjalnych inwestorów naszego projektu, który wykracza daleko poza branżę medialną. Zapraszamy do kontaktu.
Aby dostarczać Państwu rzetelne informacje zawsze staramy się je sprawdzać w kilku źródłach. Mimo to, w dzisiejszych trudnych czasach dla prawdziwych wiadomości, apelujemy, aby zawsze do każdej takiej informacji podchodzić krytycznie i z rozsądkiem, a takze sprawdzać na własną rękę. W razie zauważonych błędów prosimy o przysłanie informacji zwrotnych na adres email redakcji.

Informacje

Media społecznościowe:
Twitter
Facebook
Youtube
Spotify
redakcja [[]] czaswschodni.pl
©czaswschodni.pl 2021 - 2024