Zdjęcie: Pixabay
25-05-2021 11:00
Białoruś zarabiała około 50-70 milionów dolarów rocznie na opłatach za kontrolę ruchu lotniczego z tranzytu. Również udział pasażerów tranzytowych korzystających z będącej własnością państwa linii lotniczej Balavia wynosił ok. 50%.
„Jeśli Belavia zamknie loty do Unii Europejskiej, a Ukraina przystąpi do tego zakazu, będzie to poważny cios dla biznesu linii lotniczych” - powiedział Aleksander Lanetski, prezes firmy konsultingowej Friendly Avia Support. Tymczasem od rana 25 maja dziewięć linii lotniczych zawiesiło loty nad terytorium Białorusi: Air France (Francja), Finnair (Finlandia), SAS (Szwecja), Avia Solutions (Cypr), LOT (Polska), WizzAir (Węgry), AirBaltic (Łotwa), KLM (Holandia) i Lufthansa (Niemcy).