geopolityka • gospodarka • społeczeństwo • kultura • historia • Białoruś • Estonia • Litwa • Łotwa • Mołdawia • Obwód Królewiecki • Ukraina • Trójmorze • Trójkąt Lubelski

Wiadomości

Zdjęcie: Pixabay

Rozpoczęto budowę odcinka Litwa-Łotwa linii Rail Baltica

Dodał: Andrzej Widera

21-07-2022 14:25


W czwartek, 21 lipca, na brzegu rzeki Willi w gminie Janów koło Kowna uroczyście rozpoczęto budowę Rail Baltica na odcinku do granicy z Łotwą, inaugurując budowę najdłuższego mostu w krajach bałtyckich - poinformowała spółka RB Rail.

W symbolicznej ceremonii otwarcia, która odbyła się w pobliżu Jonawy, wzięli udział dygnitarze, w tym premier Litwy Ingrīda Šimonīte, szef przedstawicielstwa Komisji Europejskiej na Litwie Marius Vaščega, minister transportu i komunikacji Marius Skuodis, dyrektor generalny LTG Infra Karolis Sankovskis, dyrektor generalny i prezes zarządu RB Rail Agnis Driksna, burmistrz rejonu Jonawy Mindaugas Sinkēvišs oraz przedstawiciele firmy budującej most Rizzani de Eccher.

Marius Skuodis, litewski minister transportu i komunikacji, powiedział, że celem jest terminowe ukończenie głównej linii Rail Baltica między Kownem a Rygą. Most kolejowy nad rzeką Wilią w pobliżu Janowa jest jednym z największych wyzwań technicznych i inżynieryjnych projektu. Most będzie miał aż 1,51 km długości i około 40 metrów nad rzeką Nere i jej doliną. Nad mostem, który będzie miał około 14 metrów szerokości, zostanie wybudowana dwutorowa linia szybkiej kolei o europejskim standardowym rozstawie szyn. Będzie to najdłuższy most nie tylko na Litwie, ale także w krajach bałtyckich.

Włoska firma Rizzani de Eccher, która otrzymała kontrakt, będzie również odpowiedzialna za budowę infrastruktury mostu, jak również infrastruktury przyległej, w tym systemu odwodnienia, sieci elektrycznej, telekomunikacyjnej i wodociągowej, a także za naprawę pobliskiej drogi powiatowej poprzez budowę odcinka skrzyżowania. Wartość umowy wynosi około 64 mln euro (bez VAT).

Agnis Driksna, dyrektor generalny i prezes zarządu RB Rail, zauważył, że kontekst geopolityczny zmienił się obecnie, tworząc potrzebę bardziej ukierunkowanego i przyspieszonego projektu w celu stworzenia nowego strategicznego korytarza transportowego i obronnego łączącego Bałtów z resztą Europy, a my zobowiązujemy się do uruchomienia Rail Baltica na priorytetowych odcinkach do 2027 roku.


Źródło
Aby dostarczać Państwu rzetelne informacje zawsze staramy się je sprawdzać w kilku źródłach. Mimo to, w dzisiejszych trudnych czasach dla prawdziwych wiadomości, apelujemy, aby zawsze do każdej takiej informacji podchodzić krytycznie i z rozsądkiem, a takze sprawdzać na własną rękę. W razie zauważonych błędów prosimy o przysłanie informacji zwrotnych na adres email redakcji.
Jeżeli chcecie Państwo wesprzeć naszą pracę, zapraszamy do skorzystania z odnośnika:

Informacje

Redaktor zarządzający: Michał Mistewicz
wykop.pl
Twitter
Facebook
redakcja [[]] czaswschodni.pl
©czaswschodni.pl 2021