Zdjęcie: Pixabay
08-07-2022 12:11
W obliczu sankcji władze Kaliningradu w porozumieniu z rosyjskimi przedsiębiorstwami dokonują kolejnych roszad w sprawach transportu i zapewnienia eksklawie sankcjonowanych produktów. W ramach tego zarządzający logistyką towarową w rosyjskich portach, "Rosmorport" zamierza przekierować ropę naftową obecnie przewożoną w cysternach kolejowych, a które z kolei zapełniają ładownie promów pływających na linii do Petersburga, na tankowce.
"W razie potrzeby można rozważyć kwestię przekierowania produktów naftowych do obwodu kaliningradzkiego z promów na tankowce, co znacznie zwiększy wolumen przewozów innych rodzajów ładunków na linii promowej", czytamy w oświadczeniu "Rosmorportu".
Teraz na linii Ust-Ługa - Bałtijsk załadunek promów "Ambal", "Bałtijsk" i "Marszałek Rokossowski" sięga 100%. Produkty naftowe stanowią od 30 do 50% całkowitej ilości ładunków przewożonych na tych statkach w wagonach kolejowych. Obecnie towary przewożone są do regionu drogą morską dwiema regularnymi liniami - Ust-Ługa - Bałtijsk i port Bronka - Kaliningrad. Na pierwszej trasie kursują promy kolejowe "Ambal", "Bałtijsk" i "Marszałek Rokossowski", a także statek "Ursa Mayor". Na linii Bronka-Kaliningrad towary są przewożone statkiem do przewozu ładunków suchych "Chołmogory". W niedalekiej przyszłości na tę trasę wejdzie kolejny statek "STK-1004".